- Zwolle038 - 337 69 86
- Amsterdam020 - 210 34 64
Positioneren is keuzes maken. Staan voor wie je bent. Zodat jouw klant weet met wie hij te maken heeft. Het helpt ze om een band met je op te bouwen. Niet voor even. Voor hun hele leven. Positioneren geeft jouw merk karakter. Zo geef jij jouw concurrentie het nakijken.
Positionering is een echt standaard marketing begrip, maar wat is het nu eigenlijk? Een positionering geeft antwoord op de vraag: Hoe sta jij in de markt en wat onderscheidt jou van je concurrenten? Wat is uniek en welke Unique Buying Reasons geef je aan jouw klanten. Wat maakt jou online bijzonder genoeg voor de doelgroep.
Postioneren. Het is zo makkelijk. Als je weet wat je doet. Zo doen wij het:
Jouw doelgroep bepaalt zelf waar ze hun producten kopen, solliciteren of reserveren. Met een ijzersterke positionering weet jij ze onbewust te beïnvloeden. Met de juiste uitstraling. Een aansprekende tone-of-voice. En content passend bij de customer journey. Wij maken jouw merk top of mind. Denk maar eens aan die Digital Driven Agency. Wedden dat je aan ons dacht?
Stiekem weten bedrijven en organisaties niet wat ze doen, wat hen speciaal maakt en hoe ze origineel kunnen zijn. We vragen klanten daarom altijd om een one minute pitch te maken, waarin ze hun product of dienst mogen “verkopen”. Dit blijkt lastiger dan het lijkt. Heb jij die pitch al wel, maak hem dan beschikbaar voor jouw collega’s. Oja, stiekem weten veel van jouw concurrenten hun eigen identiteit niet, dus pak nu je voordeel.
Elk bedrijf, organisatie, product en dienst is anders. De klanten zijn nooit hetzelfde. Kies daarom de juiste tools en kanalen om in de spotlight te staan bij jouw doelgroep. Content is King! Maak continue aansprekende content die inspireert. Dit kost tijd en geld maar dit verdien je altijd terug. Niet in één dag maar op lange termijn ben jij hét instituut in jouw markt. Online positioneren is in de juiste spotlights staan.
In een online positionering hoort een duidelijk propositie, dit is een korte en heldere waarin je klanten jouw uniekheid belooft. Denk aan de propositie van Coolblue: Voor 23.59 uur besteld morgen in huis. Helder en duidelijk.
Met goede online positionering kan je aantonen dat je anders bent dan je concurrenten, maar bewijzen doe je met data. Data is belangrijk om jouw visitekaartje waarde mee te geven. Analyseer, meet, concludeer, anticipeer en analyseer opnieuw. Dat is de cirkel waardoor jouw online positionering gaat slagen.