Digital
Driven
positionering

Zeg maar dag concurrentie

Positioneren is keuzes maken. Staan voor wie je bent. Zodat jouw klant weet met wie hij te maken heeft. Het helpt ze om een band met je op te bouwen. Niet voor even. Voor hun hele leven. Positioneren geeft jouw merk karakter. Zo geef jij jouw concurrentie het nakijken.

Dit wil ik

Wat is positionering?

Positionering is een echt standaard marketing begrip, maar wat is het nu eigenlijk? Een positionering geeft antwoord op de vraag: Hoe sta jij in de markt en wat onderscheidt jou van je concurrenten? Wat is uniek en welke Unique Buying Reasons geef je aan jouw klanten. Wat maakt jou online bijzonder genoeg voor de doelgroep.

Vijf hoofdstappen

Postioneren. Het is zo makkelijk. Als je weet wat je doet. Zo doen wij het:

  • Stap 1 = Inspireren. Maak een first impression om nooit te vergeten.
  • Stap 2 = Informeren. Beantwoord alle bewuste en onbewuste vragen van potentiële klanten en maak ze nieuwsgierig naar jouw bedrijf
  • Stap 3 = Activeren. Dit is het moment om toe te slaan. Activeer jouw klant op het juiste moment en met de juiste boodschap.
  • Stap 4 = Converteren. Nu komt het aan op overtuigingskracht. De klant wil jou. Jij wilt hem. Laat het verleiden beginnen.
  • Stap 5 = Binden. Niks mis mee een one-night-stand. Maar op de lange termijn levert het minder op. Ga voor een niet te breken relatie.

Jouw doelgroep is de baas

Jouw doelgroep bepaalt zelf waar ze hun producten kopen, solliciteren of reserveren. Met een ijzersterke positionering weet jij ze onbewust te beïnvloeden. Met de juiste uitstraling. Een aansprekende tone-of-voice. En content passend bij de customer journey. Wij maken jouw merk top of mind. Denk maar eens aan die Digital Driven Agency. Wedden dat je aan ons dacht?

Elevator pitch

Stiekem weten bedrijven en organisaties niet wat ze doen, wat hen speciaal maakt en hoe ze origineel kunnen zijn. We vragen klanten daarom altijd om een one minute pitch te maken, waarin ze hun product of dienst mogen “verkopen”. Dit blijkt lastiger dan het lijkt. Heb jij die pitch al wel, maak hem dan beschikbaar voor jouw collega’s. Oja, stiekem weten veel van jouw concurrenten hun eigen identiteit niet, dus pak nu je voordeel.

Sta in de spotlight

Elk bedrijf, organisatie, product en dienst is anders. De klanten zijn nooit hetzelfde. Kies daarom de juiste tools en kanalen om in de spotlight te staan bij jouw doelgroep. Content is King! Maak continue aansprekende content die inspireert. Dit kost tijd en geld maar dit verdien je altijd terug. Niet in één dag maar op lange termijn ben jij hét instituut in jouw markt. Online positioneren is in de juiste spotlights staan.

Propositie in jouw positionering

In een online positionering hoort een duidelijk propositie, dit is een korte en heldere waarin je klanten jouw uniekheid belooft. Denk aan de propositie van Coolblue: Voor 23.59 uur besteld morgen in huis. Helder en duidelijk.

Data maakt de cirkel rond

Met goede online positionering kan je aantonen dat je anders bent dan je concurrenten, maar bewijzen doe je met data. Data is belangrijk om jouw visitekaartje waarde mee te geven. Analyseer, meet, concludeer, anticipeer en analyseer opnieuw. Dat is de cirkel waardoor jouw online positionering gaat slagen.

Vragen? Bel Adriaan

038 - 337 69 86
Liever mailen Mag ook!