A.Vogel Grieppost. Voor oppeppers met impact!

Online campagne & actiesite A. Vogel

case - header - avogel

Hoe je het merk A. Vogel aan de griepepidemie verbindt? Op een persoonlijke manier? Via een online campagne met offline impact. Met griepcoach Marcel, 2500 handgeschreven kaarten, een Facebook hack en natuurlijk de postbode in de hoofdrol! Wie wens jij beterschap? Verstuur ook eens een echte kaart! Zodra er griepepidemie is treedt het ‘A.Vogel griepplan’ in werking en wordt er extra ingezet op marketing.

Om A.Vogel Echinaforce op een echte en positieve manier aan de griepepidemie te koppelen hebben we een sympathieke campagne gelanceerd. Laat ons weten wie er ziek is en we sturen hem of haar een ‘echt handgeschreven’ beterschapskaartje. Het resultaat: 12.000 bezoekers, 2.500 handgeschreven kaarten, 400 facebook likes, 1.800 inschrijvingen op de griepcoach en 7.000 extra bezokers in de webshop.

Campagne

  • Strategie
  • Creatief concept
  • Campagnemanagment

Actiesite

  • Content
  • Design
  • Development

Marketing

  • E-mail marketing
  • Social content
  • Social advertising
  • POS materiaal

2.500 kaarten, overuren en lege pennen

Een echt handgeschreven kaart is heel sympathiek maar vraagt ook veel energie. Na de start van de campagne ging het direct los en de boodschappen stroomden binnen. Het gevolg: overwerk, gezellige avonden en lege pennen. Binnen 10 dagen waren er 2.500 kaarten geschreven, chapau!

Van campagne naar lange termijn klantbinding

Naast relevante grieptips kun je inschrijven voor de hulp van de Griepcoach. Zo blijft A. Vogel relevant, ook na de campagne. Natuurlijk kun je ook direct Echinaforce bestellen.

Volgende case