Visuele beleving met ijzersterke SEO strategie

Flinke stijging in bezoekersaantallen, zowel online als offline

ekelhoff_header

In Nordhorn, slechts een kwartiertje over de grens met Duitsland, vind je de meest complete keuken showroom van Europa. Ekelhoff Keukens, kenmerkend door Duitse degelijkheid en service en prijzen zoals je die alleen in Duitsland vindt. En wellicht daarom zo populair in ons land. Want maar liefst 90% van de keukens die Ekelhoff verkoopt, wordt uiteindelijk in ons land geïnstalleerd. Je leest het goed, wij Nederlanders reizen graag een eindje, voor een showroom beleving waar je U tegen zegt. Om vervolgens terug te keren met een prachtige, unieke keuken.

Merk

  • Positionering
  • Beeldtaal

Website

  • Datadriven salesfunnel
  • User Experience design
  • Visual design
  • Realisatie

Marketing

  • Seo optimalisaties

Van USP's naar UBR'S


Aan ons de taak om die beleving zo ook zo sterk op de website te presenteren. Met als resultaat een datadriven design, waarbij de focus vooral ligt op krachtige fotografie. Gemaakt door huisfotograaf Franz, die bij de mensen thuis het eindresultaat fotografeert. Beelden die voor zich spreken. In plaats van de standaard beelden van leveranciers. Dit komt sterk terug in onze keus om de focus te leggen op de UBR’s, in plaats van de USP’s. We willen juist datgene highlighten wat de bezoeker motiveert of overhaalt tot actie. Dát, in combinatie met een ijzersterke SEO strategie en de heldere positionering heeft er inmiddels voor gezorgd, dat de bezoekersaantallen fors zijn gestegen. Zowel online, als in de fysieke showrooms in Duitsland.

Prijsvechter zonder te high-end te zijn

‘What’s in it for me?’ Wat maakt, dat Nederlanders bereid zijn zo’n afstand af te leggen voor een keuken? Daar hebben we uitgebreid onderzoek naar gedaan. Hoewel er veel vergelijk is met de aanpak van Nederlandse keukenboeren, tonen input en reviews online dat het vooral ligt aan het hoogwaardige advies. De gastvrijheid, de prijs en de enorme keuzevrijheid zijn tevens enorme pull-factoren. Maar laten we vooral de Duitse degelijkheid niet vergeten. Ekelhoff is een prijsvechter zonder té high end te zijn. Wat resulteert in een 9,8 score op qasa.nl, als beste Keukenleverancier in Nederland.

Stijging in bezoekers, door beleving & strategie

De showroom van Ekelhoff is de meest complete van Europa. Je vindt er maar liefst 200 ingerichte keukens. Een ongeëvenaarde weelde aan inspiratie en mogelijkheden. Voor de positionering hebben we de focus gelegd op de beleving. Van een showroom bezoek een inspirerend dagje uit maken. Vanaf het moment dat je het gebouw aan de Bentheimerstraat binnenloopt voel je de gastvrijheid. Je wordt geholpen met Nederlandstalig advies en hebt ruim 115 jaar vakmanschap tot je beschikking. Díe ervaring hebben we vertaald naar een datadriven website met een heldere customer journey. Het is de combinatie van de beleving en een ijzersterke SEO strategie, die voor een forse stijging in bezoekers heeft gezorgd. Zowel online als offline.

Website bekijken

Datadriven webdesign om doelgroep te bereiken en activeren

Typografie, kleuren en stijl. Alles leidt terug naar de beleving van Duitse degelijkheid en kwaliteit. Een samenspel dat inspireert én activeert om naar de showroom te komen. Met overall een goede balans tussen visueel beeld en SEO strategie. Het slimmer inzetten van (landings)pagina’s. Aantrekkelijke contentpagina’s die tevens als landingspagina’s fungeren vanuit optimalisatie. Van complexe menustructuren naar eenvoud. Een opsplitsing tussen de primaire salesfunnel en SEO pagina’s. Waarbij de showroombeleving centraal staat. Minder overdaad, meer teasen en verleiden. Alle funnels leiden van producten en informatie naar de beleving van de showroom. Met als primaire conversie een ‘plan jouw bezoek’. En tegelijkertijd, naast de harde, ook zachte conversies aanbieden.

Op naar de volgende stap in keukenland

Daar houdt ’t niet op. Sterker nog, we zijn pas begonnen. We zullen ons focussen op verschillende marketingdoelstellingen. Zoals het plan om Social Media frequenter en beter in te zetten. Ook op gebied van e-commerce valt nog veel meer te behalen. Verder wil Ekelhoff geografisch gezien een switch maken. Waar momenteel de meeste klanten uit het Westen komen, zullen we onze pijlen het komende jaar meer richten op de regio’s Twente en Drenthe. De toekomst liegt er niet om. We gaan met elkaar - letterlijk en figuurlijk - nieuwe markten verkennen. En op structurele basis, maken we samen met Ekelhoff, de volgende stap in keukenland. Stay tuned!

Vragen? Bel Sander

038 - 337 69 86
Liever mailen Mag ook!

Volgende case