Niet uitgecheckt? In drie eenvoudige stappen jouw saldo terugvragen

Reizigersportal OV-chipkaart

case - header - ov

Het overkomt ons allemaal weleens, je reist met de OV-chipkaart en vergeet uit te checken. Dat kostte de Nederlandse reizigers ruim 16 miljoen euro per jaar. Het terugvragen van teveel betaald geld was per vervoerder anders geregeld. Met uitcheckgemist.nl is dat verleden tijd en kunnen reizigers in één portal hun teveel betaalde geld terug vragen.

In co-creatie met Fluxion hebben we vanuit de reizigersbeleving het interactie ontwerp, prototype ontwikkeling en interface design gerealiseerd. Het resultaat: Een online service waarmee reizigers in drie eenvoudige stappen hun teveel betaalde geld terug kunnen vragen. Met een hogere klanttevredenheid bij de reizigers en minder administratieve lasten voor de vervoerders.

Deliverables

  • Interaction Design
  • Prototyping
  • Interface Design

Samenwerking

  • Fluxion

Awards

  • Nominee DIA 2016
www.uitcheckgemist.nl

Volgende case