Onderscheidende employer branding voor Schagen Infra

Employer branding & recruitment

case - header -schagen

Er is volop vraag naar personeel in de bouw. Als organisatie moet je dan naast online zichtbaar zijn ook opvallen. Daarna is er veel overtuigingskracht om iemand te laten solliciteren. Maar hoe doe je dat? Hoe onderscheid je jouw organisatie van andere bedrijven? En hoe zorg je ervoor dat potentieel personeel verandert in nieuwe medewerkers? Met dit vraagstuk klopte Schagen Groep bij ons aan.

Een team van designers, marketeers en developers ging ermee aan de slag. Wij realiseerden als fundament een werkenbij-website. Gecombineerd met een krachtige employer branding. Met een wervende contentstrategie en verhalen verteld vanuit échte medewerkers. Want één ding weten wij zeker: je huidige personeel is je beste ambassadeur.

Strategie

  • Research & advies
  • Employer branding
  • Communicatieconcept

Realisatie

  • Werkenbij-website

Activatie

  • Contentmarketing & PR
  • Online advertising
  • Creatieve campagnes

Werkenbij-website met vacatureplatform

De werkenbij-website is ontwikkeld als een conversie gedreven inspiratie- en vacatureplatform. Dit stukje techniek is de droom van elke HR-afdeling. Het zorgt ervoor dat de doelgroep de juiste vacature weet te vinden. Waarna de sollicitant nog maar één kant op kan en dat is naar de sollicitatieknop.

Eenvoudig te beheren

Het vacatureplatform is eenvoudig te beheren door de HR-medewerker. In een paar klikken staat de nieuwste vacature online. Zo kan er snel gestart worden met de zoektocht. Versterkt door onze uitgedachte contentstrategie is het niet de vraag of, maar wanneer de eerste sollicitant zich meldt.

Met échte medewerkers

Het belangrijkste op een werkenbij-website zijn niet de vacatures. ‘Say What?!’ Het belangrijkste is de content die erop staat. Met foto’s en verhalen van echte medewerkers. Je website is vaak de eerste kennismaking met je organisatie. En een eerste indruk maak je maar één keer. Dus die kan maar beter goed zijn.

Efficiënte contentcreatie

Wij reisden het land door om in gesprek te gaan met verschillende medewerkers. Voor een interview op de bouwlocatie. Gewoon tijdens de werkzaamheden, zodat iedereen kan zien hoe het is om er te werken. Van elk interview creëerden wij vervolgens maar liefst drie verhalen met bijbehorende foto’s. Zo leverde elke gereden kilometer dubbel zoveel contentwaarde op.

Volgende case