Activatie van 70.000 werkgevers naar een toekomstbestendige arbeidsmarkt

Branding & online activatie Upgrade Jezelf Regio Zwolle

case - header - upgrade

De regio Zwolle zit vol ambitieuze bedrijven en biedt enorme groeikansen. Groeikansen die echter alleen behaald kunnen worden als er voldoende gekwalificeerd personeel is. Nu én in de toekomst. Want hoe zorg je er voor dat talent in de regio blijft en huidige werknemers de volgende carrièrestap zetten!

Met de lancering van Upgrade Jezelf (onderdeel Human Capital Agenda) en het bijbehorende Ontwikkelfonds geeft de regio Zwolle een krachtige impuls aan de arbeidsmarkt. Aan ons de vraag: maak Upgrade Jezelf breed zichtbaar in de regio én activeer werkgevers tot het indienen van 1000 opleidingsaanvragen bij het Ontwikkelfonds.

Branding

  • Visuele identiteit
  • Tone-of-voice

Website

  • UX & UI design
  • Copy & content
  • Realisatie met CMS

Activatie

  • Social activatie
  • Online advertising
  • Creatieve campagnes
Naar de website

Geen overheidsgevoel

Allereerst zijn we begonnen met Upgrade Jezelf een krachtig, herkenbaar eigen visueel gezicht te geven. Verfrissend, van nu, activerende tone-of-voice, menselijk, laagdrempelig en vooral géén overheidsgevoel. Zodat het niet van de overheid is maar vóór de werkgevers en werknemers.

Content platform als kloppend hart van de campagne

Het contentplatform www.upgradejezelfregiozwolle.nl vormt het kloppend hart van de campagne. Hierin komen informatie, tips, tools en initiatieven samen rondom werken en ontwikkeling in de regio. In actieve samenwerking met de regio en sectortafels werken we middels de Agile aanpak samen aan de uitbreiding en optimalisatie van het platform.

Inspirerende content uit de regio

De regio Zwolle zit vol inspirerende verhalen van werkgevers die groeikansen wisten te grijpen. Verhalen die juist anderen weer inspireren om ook te upgraden. D.m.v. diverse contentsessies met stakeholders uit verschillende sectoren is inzichtelijk gemaakt welke content, formats en mediakanalen het juiste publiek activeren.

360˚ activatie

Om het initiatief breed in de regio zichtbaar te maken is een crossmediale activatiecampagne ontwikkeld. Van social campagnes tot online advertising, offline uitingen en een lanceringsevenement. De ondernemers uit de regio worden uitgedaagd ambassadeur te worden van Upgrade Jezelf en hierbij ook andere ondernemers te nomineren of aanspraak te maken op het ontwikkelfonds.

Volgende case